En månad till start för IronMan i Kalmar. Jag står på startlinjen då!

Ja snart är det dags, dags på riktigt! Så här långt har det varit ett fantastiskt träningsår med både framgångar och motgångar men allra allra mest framgångar i min träning.

TG Glader
Den största framgången i min tuffa träning sen i höstas är att jag har verkligen njutit varje sekund. Dessutom har jag aldrig aldrig varit så vältränad som nu och det är roligt när man känner att det ger resultat för alla timmar man lagt ner på rolig träning! Träningen har också gett mig nya infallsvinklingar på livet. Stort som smått men väldigt viktigt!

15/8 är det dags för eldprovet! Strax efter 7 på morgonen ska jag utsätta mig för mitt otäckaste element; vattnet! 3,86 km och jag kommer nog att bröstsimma det mesta av den sträckan! Antagligen kommer jag att vara ganska orolig och rädd i vattnet mest hela tiden men det ska gå!!! 180 km på cykel och slutligen springa ett Marathon. Detta ska jag då klara under 16 timmar!
Oavsett hur det går så är jag redan nöjd…..fast jag vill ju klara loppet förstås. Tro inget annat! Hoppas du vill koma och heja på mig i Kalmar! Mitt hus är nu sålt och flytten går till Växjö i höst. Massa nya saker som har hänt i mitt liv senaste halvåret. Den sista pusselbiten har fallit på plats och inget kunde ha varit bättre. Jag är verkligen en människa som är lyckligare än lyckligast och nu är pusslet färdiglagt!
Jag brukar säga; Gör det du drömmer om, skapa ditt äventyr! Det har jag gjort! Och det kommer jag fortsätta att göra framåt! Tack för alla hejarop jag får av er!!!
Må gott, lev väl
Tobias

Kommentera

