Du får gärna hänga med till Stockholm genom att skänka en slant till Barncancerfonden!

Ja, snart är det dags. Endast 6 dagar återstår och det börjar bli hög tid att förbereda sig för cykling Braås – Stockholm.

Kusin Lisa & Tobias
Jag har ju tidigare sagt att målgången ska ske på Cafe Opera men inser att om jag kommer så långt som till Stockholm så är det ganska farligt och en verklig säkerhetsrisk inte minst för mig själv att köra in i Stockholm City när jag säkert är ganska trött. Så vad kan passa bättre än att cykla till min kära kusin Lisa? Sist jag cyklade ner från Rosenbad efter att ha träffat dåvarande landbygdsministern Eskil Erlandsson mot Småland så var det kanske en chans på miljonen att jag skulle stöta på min kusin Lisa men faktum är att jag gjorde det…och då tog vi denna bilden! Så kul!

Hur som helst, planen är att cykla Braås-Tullinge med start midnatt, natten till nästa lördag 11/4. Mitt tänk när jag står inför en utmaning är hela tiden att det är resan till utmaningen som är det roligaste, alltså träningen dit för att klara av utmaningen. Utmaningen ska ju självklart klaras av är meningen men om jag inte klarar det så finns det andra värden i att ha försökt. Det är lätt att glömma ibland.

Barncancerfonden ligger mig varmt om hjärtat och bara för att jag inte är med Team Växjö i år så känner man sig alltid som en god ambassadör för Barncancerfonden när man tar på sig sitt cykelställ ändå. Att jag känner för Barncancerfonden är av flera skäl och så ser det väl ut för dom flesta. -Ge aldrig upp!

Därför utmanar jag Dig kära läsare att göra som jag, nämligen skänka 100 kronor för varje 100 km jag klarar. Och klarar jag att gå i mål hos Lisa på två hjul i Tullinge så höjer vi en hundring till 500 kronor för insamlingen till Barncancerfonden som Ride of Hope Team Växjö samlar in och kämpar för! För barnen! Heja Ride of Hope Team Växjö!
Märk gärna din inbetalning med #cykla-braås-stockholm här skänker du pengarna http://www.barncancerfonden.se/1309371606
Do it! TACK!
Jag kommer att dela detta inlägg varje dag tills jag åker….för barnen!
Nu kör vi!

Må gott, lev väl
Tobias

Kommentera

