Coach har nu gett mig en uppgift som heter duga! Cykelträning är nu i rullning!

Tusan! Jag kommer på mig själv återigen att jag skriver mest bara om träning. Kommer nog snart ett annat innehåll också men träning är en viss del av mitt liv, en viktig viss del dessutom!
TG R o H

Inför min Stockholmscykling är det ju bra med några timmars träning på cykeln med tanke på att det bara är ett par veckor tills jag drar iväg…hjälp:-) Coach Rickard har nu tagit tag i den delen!
Just nu sitter jag och filar på nästa vecka. Jobb, barn och träning, ja en himla massa kul grejor helt enkelt som ska planeras in!

När det gäller cykling så är 2 timmar inplanerat i morgon och med tanke på hur mina jobbmåndagar ser ut bör jag träna innan jobbet. 5.30 sitter det en halvgalen cyklist och åker backe upp och backe ner i Braås-trakten fram till 7.30. För tre år år sen hade jag idiotförklarat en sån grej, idag skakar jag på huvudet, ler och tänker; det måste vara en cool kille som visserligen kanske är lite halvgalen men han gör sin grej helhjärtat!

En vecka som bjuder på tre cykelpass som nästan motsvarar en 25% heltidstjänst och därutöver 2 simpass & 2 löppass! Endast ett pass på kvällen denna veckan också, jag pusslar med tider och pusslar med jobbet och tränar mycket morgon, förmiddag och lunch.

Nu när jag skrivit en stund så har jag taggat igång, bra för jag behövde den kicken. Är du med? Jag är med och jag är på! Nu kör vi. Mindre än 5 månader till Ironman och på vägen dit 5 utmaningar. På något sätt känner jag att jag fortfarande representerar Ride of Hope och Barncancerfonden när jag drar på mig mitt gula ställ….
Ps. Tack alla som hejar på mig, ni ger verkligen kraft till min träning! Det går upp och ibland går det ner…det är naturligt!

Kör för fullt och GodNatt!
Må gott, lev väl
Tobias

Kommentera

