8 saker ni inte kände till om mig!

Jag har fått en bloggutmaning från Ann Hugosson. Jag ska lista ”8 saker du inte visste om mig” Jag är ganska talför och brukar ha snabba kommentarer till det mesta men här blev det svårt. Svårt men kul! Jag säger lite som Ann att jag är ju redan öppen som en bok och det är jag jäkligt stolt över. Men det är ju klart att jag har en del mer ”hemliga” saker under mitt flagg!

1) Om jag kan övertyga min fru så kommer vi att flytta till Öland om några år. Jag startar kanske ett nytt företag också. Att bo med vattnet vid horisonten och solen som inspiratör, där vill jag bo!

2) Jag behövde fylla 30 år och bli 4-barnspappa för att få gott självförtroende. Jag har ett grymt självförtroende men försöker vara lika ödmjuk. Från min barndom och upp till 30 år så hade jag dåligt självförtroende och min kritiska punkt var i 18-årsåldern. Glad att jag överlevde. Fast de som kände mig trodde nog att jag var en glad pojke.

3) Mina bästa vänner är kvinnor.

4) På tisdagar brukar jag gå på Missionkyrkans café i Braås och fika och snacka. Pensionärer, en kopp kaffe och flera mammor med barn är en perfekt kombo en stund på dagen.

5) När jag var liten så kunde jag ALLAS telefonnummer och registreringsskyltars nummer & bokstäver på alla jag kände.

6) Som barn och tonåring var jag otroligt mörkrädd helt sjukt rädd. Jag kunde ändå inte låta bli att hänga ute sent på kvällen(när jag och Morgan gick och tjuvsnusade).

7) Jag älskar Mercedes-bilar. Det är en gammal barndröm att äga en Mercedes och nu gör jag det. Kapitalist? Nej inte riktigt men livet handlar om prioriteringar.

8) Jag har ADHD. Med den vetskapen idag så anser jag att det berikar mig på många sätt. Men även gott att förstå sig själv som vuxen och nu vet jag varför jag som barn så ofta ställde mig utanför min kropp och tittade på mig själv, jag förstod inte mig själv helt enkelt och ingen annan heller kändes det som. Skönt nu är det sagt! Jag är jag och det gillar jag!

Jag kommer att börja föreläsa om mitt liv med ADHD och mina strapatser. Min starka övertygelse är att jag ska inspirera andra med mina ord och mina ledord låter såhär; Alla kan inte göra allt, men de flesta kan göra något! Det är en bra utgångspunkt för livet. Se livet som ett glas som är halvfullt istället för halvtomt det är ju liksom själva grejen. Mat och hälsa kommer jag också att föreläsa om såklart :-)))

Jag lämnar över blogg-utmaningen med stolt hand till Eva och Nina. Ni väljer ju själva om ni vill anta utmaningen men det vore grymt skoj att läsa.

 

Må gott, lev väl

Tobias

 

 

5 comments on “8 saker ni inte kände till om mig!

  1. Vad kul att få läsa om dina hemligheter Tobias. Vill bara säga att jag är väldigt glad över att fått lära känna dig och glad över att vi fortfarande håller kontakten. Cyberrymden är fantastisk 🙂
    Ha det gott!
    Kram Ann

Kommentera

